روز شمار - سفرنامه استانبول - 28 آبان لغایت 2 آذر 1392 - سفر به شهر هزار مسجد - قسمت سوم

امید : 8 آبان 1392 :

روز چهارم : جمعه 1 آذر 1392 :

روز چهارم سفر با توجه به اطلاعاتی که قبلا کسب کرده بودیم برای جمعه بازار فندوق زاده در نظر گرفته بودیم .طبق معمول بعد از صبحانه به راه افتادیم و به ایستگاه تراموا رفتیم و از اونجا 3 ایستگاه بالاتر به ایستگاه محله فندوق زاده رسیدیم .در این ایستگاه روزهای جمعه بازار بزرگی برپا میشه که همه اجناسشونو پهن کردن و خلاصه با قیمت های نسبتا خوبی میشه چیزهای خوبی مخصوصا برای سوغات خریداری کرد. کل بازار شاید 4 ساعت طول میکشه اگه بخوای بری و خرید کنی و راه بری و بگردی..همه چیز توی بازار بود و بازار بسیار خوبی بود و البته میشه گفت بیشتر خانومها با این بازارها بیشتر به وجد میان چون همش حراجی و قیمت های ارزون و ... تا ظهر در این بازار بودیم و با پا دردی که هم من و هم همسرم داشتیم گفتیم از فندق زاده پیاده به سمت هتل بریم . توی راه نهار کباب ترکی مرغ خوردیم و قیمت هر دونش 3 لیر بود. به هتل اومدیم و استراحتی و یه خواب 2 ساعته و ساعت 5 عصر قبل  از تاریک شدن هوا با تراموا به ایستگاه سلطان احمد رفتیم و در آنجا به دیدن مساجد زیبا و تاریخی ایاصوفیه و سلطان احمد پرداختیم  مسجد سلطان احمد ورودی نداره و اما مسجد ایاصوفیه دارای ورودی می باشد . ما فقط داخل صحن مسجد سلطان احمد رفتیم . هردومسجد بسیار زیبا بودند اما سلطان احمد بی نظیربود.همه افراد می تونستن رایگان بازدید کنن از این مسجد قدیمی اما باید بدنهاشون پوشیده می بود یعنی با شلوارک ورود به این مسجد امکان پذیر نبود.خانم هایی که پوشش نامناسبی داشتن پارچه های آبی رنگ پلاستیکی ای به اونا می دادن تا پوشش اونها جهت ورود به مسجد حفظ بشه. روز خسته کننده ای بود چون خیلی پیاده روی داشتیم . ساعت 11 شب بود که اومدیم یکی از رستورانهای سرکوچه هتل و خوراک روده گاو خوردیم . روده ای که پر بود از ادویه ها و برنج و ... خداییش خوشمزه بود . آب این خوراک مزده آّب سیراب شیردون خودمون بود . اما پر از فلفل قرمز.